Undervisnings Menu

DIT SVAR FINDES I EN PERSON

Rom. 7: 24-25.
O jeg elendige menneske! Hvem skal udfri mig fra dette dødslegeme? Jeg takker Gud gennem Jesus Kristus, vores Herre!

Kødet i os kan producere et helt spektrum af følelser og tanker, fra nederlag, jalousi, grådighed og lyst til vrede, mindreværd, fordømmelse og arrogance. Så længe vi er i denne fysiske krop, er kødet aktivt i os.

Men vi kan glæde os, for da Jesus døde på korset, fortæller Guds ord os, at Han "dømte synden i kødet" (Rom. 8:3). Alle de negative tanker og giftige følelser fra kødet er allerede blevet dømt og straffet på korset. I dag kan vi opleve sejr over kødet gennem korsets kraft.

Du kan læse alt om apostelen Paulus 'kamp med kødet i Rom. 7:8-19: "For jeg ved, at der ikke er noget godt i mig (det vil sige i mit kød); for vilje er til stede hos mig, men hvordan man udfør, hvad der er godt, finder jeg ikke. For det gode, jeg vil gøre, gør jeg ikke, men det onde vil jeg ikke gøre, det praktiserer jeg ". Har du bemærket, hvor mange gange ordene "jeg", "mig" og "min" er nævnt i bare de to vers ovenfor? Jeg er sikker på, at du kan identificere dig med apostelen Paulus her i hans kamp med kødet.

Det er den kamp vi alle står over for, når vi er optaget af os selv og er i krig med kødet i os. Det er et liv med plage, angst, nederlag og fortvivlelse.

Det er ikke her, Gud vil have dig til at være, min ven. En troende lever ikke i Rom. 7. Gennem Kristus Jesus skulle vi leve i Rom. 8. Lad os læse videre og opdage, hvordan Paulus slap fri fra denne trældom af sig selv.

Bare et par vers senere råber Paulus: "O jeg elendige menneske! Hvem skal udfri mig fra dette dødslegeme?" (Rom. 7:24). Svaret, min ven, findes i en person, og Paulus fortæller os, at denne person er Jesus: "Jeg takker Gud gennem Jesus Kristus, vores Herre!" (Rom. 7:25).

Kun vores vidunderlige Frelser, Jesus Kristus, kan frelse os fra kødet. Og i Kristus kan vi træde ind i det første vers i Rom. 8, der proklamerer: "Derfor er der nu ingen fordømmelse for dem, der er i Kristus Jesus" .

Det er her, vi som nye pagts troende burde leve. Ikke i konstant kamp og fortvivlelse, men i det område af ingen fordømmelse og sejr.
OP